fbpx
חיפוש

טיפים ליצירת תיק עבודות מנצח

אין דבר חשוב יותר לקריירה שלך מהצגת העבודה הטובה ביותר שלך בתיק עבודות אטרקטיבי, מקצועי ונגיש. במאמר זה אספנו עבורך טיפים ליצירת תיק עבודות מנצח.

מה הדבר הראשון שמבקש ממך מעסיק פוטנציאלי או לקוח חדש? נכון – שלח לי בבקשה את תיק העבודות שלך. זו החשיבות של תיק העבודות עבור מעצב. זה כרטיס הביקור שלך, חלון הראווה היצירתי שלך, והרושם הראשוני שאתה יוצר אצל מעסיק או לקוח פוטנציאלי. אם הרושם הראשוני הזה לא מספיק מושך, התהליך יסתיים ב”לא, תודה”.

אם יש לך תיק עבודות אבל אתה יודע שהוא יכול לייצג אותך טוב יותר, או שאתה עדיין בתחילת הדרך ולא בטוח איך להתחיל, המאמר הזה הוא בשבילך.

 

הבן את המטרות שלך

הדבר הראשון שעלייך לעשות, עוד לפני שאתה מתחיל בבניית תיק העבודות, הוא להבין מה אתה מנסה להשיג. מה המטרה של תיק העבודות שלך? מה אתה רוצה להציג בתיק העבודות ואיך אתה רוצה שהוא ייצג אותך? הגדרת מטרות תעזור לך לקבל כיוון ברור יותר.

 

בחר את הפלטפורמה המתאימה עבורך

קיימים שלושה סוגי פלטפורמה עיקריים עבור בניית תיק עבודות מקוון:

  1. אתר עצמאי בעל דומיין אישי על פלטפורמת וורדפרס, וויקס או וובפלואו
  2. פלטפורמת פורטפוליו ייעודית כגון אדובי פורטפוליו
  3. רשת חברתית כגון פייסבוק, אינסטגרם וכו’

עבור מעצב, רשתות חברתיות לא בהכרח מספיקות בפני עצמן (לעומת עצמאים אחרים) ורצוי לשלב אותן עם אחת האופציות הראשונות.

שאל את עצמך את השאלות הבאות: האם יש לי נישה? מי קהל היעד שלי? האם יש לי יכולות טכניות שיאפשרו לי לבנות משהו מאפס? מה מסגרת הזמן שלי? מה התקציב שלי?

שאלות אלה יעזרו לך לבחור בפלטפורמה המתאימה ביותר עבורך. לדוגמה, אם אתה מעצב מוכשר אבל חסרות לך יכולות טכניות או זמן ללמוד מערכת חדשה, שקול להשתמש בפלטפורמה ייעודית כמו אדובי פורטפוליו במקום לנסות לבנות את העמוד שלך בוורדפרס או בוויקס. לעומת זאת, אם יש לך תקציב להשקיע, תוכל להעסיק מפתח ווב שיבנה לך עמוד מקצועי.

 

השתמש בעיצוב תיק העבודות עצמו כדי להראות את יכולותייך

כולם יודעים שאין הזדמנות שניה לרושם ראשוני, ובעולם הדיגיטל הרושם הזה מתקבל כבר בשניות הראשונות של טעינת האתר. לכן, השתמש במידע זה לטובתך, והתייחס לתיק העבודות שלך כעבודה בפני עצמה. העיצוב של תיק העבודות יראה ללקוח מה אתה יכול לעשות עוד לפני שהוא יגיע לעבודות שלך.

אם אתה מעצב אתרים, למשל, צור תיק עבודות מקוון יפהפה ומהיר לטעינה שמציג את כישרונות הקידוד והעיצוב שלך. מאייר? הפוך את יצירות האמנות שלך לחלק מהעיצוב. אם אתה מעצב גרפי, הרשם את המבקרים שלך עם טיפוגרפיה נהדרת, לוגו מותאם אישית ופריסות קלות לעין.

 

א-ל תשתמש בתבניות מוכנות מראש

פלטפורמות ייעודיות כגון אדובי פורטפוליו וWebflow מציעות תבניות (טמפלטים) למשתמשים שלהן. אל תתפתה להשתמש בהן. אין שום דבר רע בשימוש בתבניות מוכנות כבסיס לעיצוב שלך, אבל אם אתה מעוניין לבלוט ולהיות ייחודי עדיף שתקדיש זמן לעצב משהו מאפס.

 

היה סלקטיבי בבחירת העבודות שלך

בתחום זה, האיכות עולה על הכמות. בחר את העבודות הטובות ביותר שלך, ורק את הדברים שאתה באמת יכול לעמוד מאחוריהם. בחר עבודות שאתה גאה בהן ושמור את העבודות הפחות מוצלחות למגירה.

כמו כן, שקול מה סוג העבודות שתרצה לקבל בעתיד. אם החלטת להתמחות במיתוג, הצג עבודות בתחום זה שממחישות את מכלול הכישורים והיכולות שלך. אם אין לך עניין בריטוש ועיבוד תמונות למגזינים, הימנע מלהכניס עבודות מסוג זה לתיק העבודות שלך, גם אם הן טובות.

 

השתמש במוקאפים

כדי להמחיש את עבודתך בצורה הטובה ביותר יש לראות אותה בצורה שהכי קרובה למציאות. אם עיצבת כרטיס ביקור, השתמש במוקאפ כדי לדמות איך כרטיס הביקור ייראה מודפס. אם עיצבת באנר לפרסום ברשת חברתית, הכנס את העיצוב למוקאפ שמדמה כיצד הפרסום נראה בפלטפורמה הרלוונטית.

0 0 דירוגים
דירוג המאמר
אהבתי! אפשר לשתף?
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
רואה את עצמך בעולם העיצוב?
קורס עיצוב גרפי מקוון - קורס פותח דלתות

שלחו לי בבקשה עלון מידע ופרטים נוספים במייל!

0 0 דירוגים
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך:
0
נשמח לשמוע את דעתכם!x
0
    0
    סל הקניות
    סל הקניות ריק

    מכללת ליאן לא תקיים לימודים עד להודעה חדשה (גם לא בזום)

    אנחנו מבקשים לחזק את תלמידינו, עובדינו וסגל המרצים בימים קשים ובלתי נתפסים אלה.
    לבנו עם משפחות הנרצחים, החטופים, הנפגעים והנעדרים.
    המכללה עוצרת בזאת את כלל הפעילות הלימודית והמנהלית. בשל מחסור בעובדים המכללה תיתן מענה לפניות דחופות בלבד.
    כשיתאפשר לחזור לשגרה, המכללה תעשה כמיטב יכולתה לסייע לכלל הלומדים לסיים את הקורסים, ותפנה למשרד החינוך לקבלת הקלות או להשלמות עבור לומדים שנבצר מהם לסיים את הקורסים.