fbpx
חיפוש

קידום ברשתות החברתיות

אם אתה לא שם, אתה לא קיים

הטלפונים החכמים הפכו את כולנו למכורים למסך ולרשתות החברתיות.
בעלי עסקים שונים מחזיקים באתרי אינטרנט לקידום העסק או המוצר שלהם. אתרים אלה הם אמצעי חשוב אך אינם מספיקים בפני עצמם.

הרשתות החברתיות הן כלי עוצמתי המאפשר למפרסמים להגיע לקהל לקוחות מגוון או ממוקד. למעשה, בעידן הנוכחי הרשתות החברתיות הפכו לחלון ראווה של עסקים רבים.

שימוש נכון בפלטפורמות השונות יוביל לחשיפה גדולה יותר, הגדלת כמות עוקבים והכנסות ולכן, כדאי להשקיע משאבים לשיווק דיגיטלי ברשת.
במאמר זה נדבר על כל מה שחשוב וצריך לדעת על קידום ברשת, וכיצד תוכלו לעשות זאת.

 

אז מה זה אומר בפועל “קידום” ברשת חברתית?

קידום ברשתות החברתיות השונות הוא פרסום מודעות הנוגעות לעסק ונועדו לחשיפתו והגדלת הכנסותיו. הפעילות צריכה להיות רלוונטית ועקבית, מה שיחשוף את העסק או המוצר לגולשים שיכולים להפוך לקהל יעד פוטנציאלי. הקידום מצריך הבנה מלאה של צרכי קהל היעד וגיבוש אסטרטגיית תוכן תואמת.


נעים להכיר, סוגי הרשתות החברתיות

ישנן מספר רשתות חברתיות מרכזיות. המכנה המשותף של כולן הוא האלמנט החברתי.
הן נבדלות זו מזו במאפיינים שונים ולכן ייתכן שעסק מסוים יתאים לקידום ברשת אחת ופחות ברשת אחרת.

הרשתות המובילות:

  1. פייסבוק (Facebook) – הרשת החברתית הגדולה בעולם, עם כמות של מעל ל-2 מיליארד משתמשים, מתוכם 800 מיליון משתמשים פעילים מידי יום.
    בפייסבוק יש מבחר גדול ומגוון של תכנים לשיתוף: טקסטים, תמונות, אודיו, סרטונים, סטוריז ועוד. בנוסף, פייסבוק מאפשרת ליצור קבוצות פתוחות או סגורות ליצירת קהילות שונות.
    רוב העסקים משתמשים באפשרות של פתיחת עמוד עסקי ולעיתים גם קבוצה, שמהווה מעין מועדון חברים נלווה לעסק.
  2. אינסטגרם (Instagram) – חברת בת של פייסבוק.
    בניגוד לפייסבוק המאפשרת שיתוף מגוון של תוכן, אינסטגרם שמה את הדגש על האלמנט הויזואלי. זוהי פלטפורמה נפלאה לשיווק דיגיטלי, בעיקר אם העסק עוסק בתחום שניתן להציג באופן חזותי. ניתן לשתף גם תוכן כתוב אך הוא צריך להגיע יחד עם סרטון או תמונה, שיהוו את מוקד הפוקוס המרכזי.
    באינסטגרם תוכלו לפתוח עמוד אישי לעסק – לפרסם תמונות לעוקבים שלכם, שיוכלו להגיב, לשתף ולעשות “לייק” לפוסט. ניתן לשתף “סטוריז”, תמונות או סרטונים קצרים שיופיעו לצפייה למשך 24 שעות.
  1. טיקטוק (TikTok) – רשת חברתית חדשה (יחסית) בעלת אופי צעיר. הפלטפורמה משמשת לשיתוף סרטונים קצרים כאשר האורך המקסימלי לסרטון הוא דקה. טיקטוק פופולרית בקרב בני נוער וזו הפלטפורמה הכי נכונה לכוון בה לקהל היעד הצעיר.

 

ישנן רשתות חברתיות נוספות אך הבאנו לפניכם את המרכזיות והפופולריות ביותר.


קידום ממומן

קידום ממומן ברשתות החברתיות הוא פרסום מודעות המיועדות לקידום העסק שלכם בתשלום.
הקידום הממומן כולל בתוכו מגוון רחב של פילוחים והתאמות, בכדי שהמודעה תגיע לקהל יעד ספציפי לפי פילוח לאזור מגורים, מין, מקצוע, מצב משפחתי ועוד…
רצוי לצרף למודעות דפי נחיתה, שיסייעו לכם להשיג את המיטב מהתנועות (ההקלקות) בפרסום.
חשוב לציין כי דפי נחיתה הן עסק לא זול. חברות העוסקות בקידום ברשת גובות לא מעט כסף עבורם.
אבל נחשו מה? דאגנו לכם להכשרה בנושא! ובקורס עיצוב גרפי (בפרק של פלטפורמת Wix) תלמדו איך לבנות ולעצב דף נחיתה ממש בעצמכם!

 

כמה זה עולה לי?

ברוב המקרים, עלויות הפרסום ברשתות החברתיות יהיו זולות יותר ביחס לעלויות הפרסום בגוגל ושיטות פרסום אחרות. עלות הקידום נעה בין אגורות לשקלים בודדים להקלקה. מה זה אומר?
בכל פעם שגולש “יקליק” (ילחץ) על המודעה שלכם, התשלום עבור הלחיצה ירד מהתקציב היומי אותו הגדרתם מראש עבור הפרסום. משמע, יש בידכם את היכולת לנהל את עלות הפרסום בסכום משתנה, בהתאם לתקציב שלכם, ממש בלחיצת כפתור 🙃
כיום, ישנן חברות רבות בשוק העוסקות בקידום אתרים ברשתות החברתיות. העלויות לרוב ישתנו בהתאם לכמות הפוסטים הדרושים בשבוע, מידת המעורבות ועוד.

 

קידום אורגני

חשיפה וקידום באופן לא ממומן (חינמי).
הקידום האורגני נועד להגדיל את טווח החשיפה באמצעות פרסומים שונים המקדמים את עמוד העסק. ככל שהעמוד יפרסם יותר תוכן, בדגש על תוכן איכותי, מקורי ורלוונטי לעמוד, כך יותר גולשים ייחשפו לשירותים/מוצר ולאתר שלכם.
שיתוף הפוסטים מצד הגולשים יגביר את החשיפה לעמוד שלכם ויאפשר לכם להגיע לקהל לקוחות גדול יותר.

 

למה להשקיע בקידום ברשתות החברתיות?

אחרי שהבנו מה זה קידום ברשת חברתית והכרנו את הרשתות השונות, אתם בטח שואלים את עצמכם – מה יצא לנו מזה?
הבאנו לפניכם את היתרונות של קידום ברשת החברתית:

 

👍 חשיפה – ניתן להגיע ללקוחות פוטנציאליים בקלות ואף להרחיב את מעגל הלקוחות על ידי חשיפה שלהם לפרסומים שלכם!

👍 תקשורת – רשת חברתית, כשמה כן היא, תאפשר ללקוחות שלכם ולמתעניינים חדשים ליצור אתכם קשר ישיר ולקבל מידע עבור השירותים שלכם באמצעות מעקב אחר העמוד שלכם.

👍 תודעה – להיות במקום הנכון, בזמן הנכון.
משתמשים פעילים ברשתות מבלים את רוב זמנם בנייד. חלקם הגדול עשוי להיות קהל פוטנציאלי עבורכם. ככל שתמצאו במקומות בהם הקהל שלכם פעיל ותעלו תכנים מתאימים, כך יהיה לו קל להזדהות ולהתחבר אליכם – לעסק, למותג.
ככל שהנוכחות שלכם ברשת תהיה גדולה ועקבית יותר, כך תשמרו בתודעה של קהל היעד שלכם, שיזכור אתכם וידע לפנות אליכם או להמליץ עליכם 😊

👍 מיקוד – מודעה בתשלום פועלת ישירות על קהל היעד שלך.
ניתן “לטרגט”, לפלח, את המודעה על ידי פרמטרים שונים דוגמת: אזור מגורים, מין, מקצוע, מצב משפחתי ושלל התאמות, שיעזרו לכם לדייק את קהל היעד שלכם ולהיחשף אליו באופן ממוקד.

👍 שימוש – ניתן להשתמש ברשת החברתית בכל זמן ומכל מקום!
לכל רשת חברתית יש ממשק ניהול נגיש כך שאפשר לתפעל את העמוד והפעילות מהנייד בכל זמן נתון, אפילו בזמן שאתם מתפנקים על קוקטייל טוב בחופשת בטן-גב בזנזיבר 🍹

👍 ניתוח – הרשתות מאפשרות ניתוח ביצועים של המודעות שלכם, לצורך שיפור וייעול הפעילות החברתית שלכם ברשת.

👍 עלויות – הרשתות החברתיות הן פלטפורמה יחסית זולה לפרסום בהשוואה ליתר המדיות בשוק. מודעות בתשלום יכולות להיות די זולות – תלוי בניהול האסטרטגיה שלכם.
תקציב המודעה בתשלום עובד בשיטת תשלום פר קליק (PPC), מה שאומר שאתם כבעלי עסק תשלמו עבור הפרסום רק במקרה שהמשתמש עשה פעולה במודעה שלכם.

יחד עם יתרון זה, חשוב לתת דגש על התנהלות נכונה – מי שאינו יודע לעבוד בצורה נכונה עם פרסום ממומן, יכול להשקיע הרבה כסף בפרסום ולא לקבל תוצאות (או לכל היותר תוצאות לא רלוונטיות). לפרסום הממומן יש פוטנציאל אדיר(!) למינוף העסק ולכן מומלץ להשקיע בלמידה רחבה ומעמיקה של התחום. בשלב הראשון תמיד כדאי להתחיל בקטן, וללמוד את התחום ואת קהל היעד שלכם. כך תבטיחו השקעה בטוחה וחכמה 🙂

👍 גידול במכירות – קידום ברשתות החברתיות חושף את העסק/המוצר לקהל הרחב ומגדיל את מאגר הלקוחות והרכישות.

👍 צורך – תופעת הרשתות החברתיות אינה הולכת להיעלם מהעולם בקרוב. ולכן, אם עוד לא התחלתם לפרסם ברשתות, חבל לפספס קהל רב כל כך!

 

על מה צריך להקפיד בקידום ברשתות החברתיות?

מיתוג ונראות הפרופיל

פרופיל העסק ברשת החברתית הוא כרטיס הביקור שלכם!
לקוח נתקל במודעה שלכם, והחליט להיכנס לפרופיל כדי להכיר וללמוד עליכם יותר.
נראות העמוד והמידע המוצג בפרופיל הם המייצרים את הרושם הראשוני, המהווה חלק מכריע לגבי המשך “מערכת היחסים” עם הלקוח.

איך ניישם זאת?
  • קראו לעמוד על שם העסק שלכם, דבר שיאפשר חיפוש קל וחשיפה מוגברת בפלטפורמה
  • השתמשו בתמונות מתאימות לקאבר, פוסטים וכדומה. הקפידו על תמונות באיכות טובה ושמרו על ייחודיות! – בחרו טקסט ומידע רלוונטי במקומות הייעודים לתיאור העסק ואודותיו
  • צרפו קישורים רלוונטיים לאתר שלכם, לוואטספ ישיר ועוד

 

דרכי התקשרות (יצירת קשר)

בעולם המדיה המענה חייב להיות נגיש ומהיר. הרשתות החברתיות מלאות בעסקים שיכולים לספק שירותים דומים לשלכם. אם לא תספקו דרכים ליצירת קשר ותעניקו מענה מהר, ייתכן והגולשים יפנו למתחרים.
רצוי להכניס במודעה דרכים ליצירת קשר (השארת תגובה/ הודעה/ וואטספ /פנייה באתר /טלפון וכו’). בעמוד העסק, הקפידו להנגיש ולהבליט את פרטי יצירת הקשר עמכם.
בפייסבוק למשל, בפנייה יזומה של לקוח בהודעה פרטית, קיימת אוטומציה של שאלות מובנות ומענה של תשובות אוטומטיות בהתאם.

 

ניתוח נתונים

ניתוח נתונים נועד לשיפור ביצועים בפעולות החברתיות והפרסומיות שאתם יוצרים ברשת.
הקידום ברשתות החברתיות נמדד במספרים (בין אם במספר עוקבים, אינטראקציות או לייקים).
עליכם לאמוד ולעקוב אחר הנתונים הנוגעים לחשיפות והאינטראקציות עם העמוד, ולהסיק מסקנות בכדי לשמר/להשתפר ולהשיג נתונים טובים יותר. ניתן לשפר ביצועים באמצעות פרסום בשעות של חשיפה מוגברת, שימוש בתיוגים (“האשטאג”) ועוד.

 

תכנים רלוונטיים

אתם בטח שואלים את עצמכם, אילו סוגי תכנים עליכם לפרסם ברשתות החברתיות?
ובכן, שאלו את עצמכם קודם – מי קהל היעד שלכם? מה משותף לו?
פרסמו תכנים, פוסטים ותמונות שיתחברו “ויקרצו” לקהל היעד. תוכן שיעשיר, יעניק ערך מוסף (אולי אפילו ישעשע את הגולשים) וכמובן יתקשר לעסק או המוצר שלכם.
להשקעה בתוכן יש חשיבות ומשקל רב!

איך ניישם זאת?
  • פרסמו פוסטים ותכנים המעניקים ערך מוסף וייחודיות לעמוד והעסק שלכם. זה יגרום לגולשים לייצר אינטרקציה כמו שיתוף, לייק או תגובה
  • גוונו בסוגי התכנים (סטוריז, פוסטים, כתבות, המלצות, האשטגים ועוד)
  • היו עקביים וצרו פעילות שוטפת
  • הכירו את המתחרים שלכם וצרו בידול שיעניק לכם ייחודיות!

 

שימוש בהמלצות מלקוחות

המלצות של לקוחות הן דרך מצוינת לקדם את העסק שלכם.
הן משדרות אמינות, אותנטיות ומהוות הוכחה לכדאיות והצורך של השירות או המוצר שאתם מספקים. ניתן לשלב את ההמלצה בתוך קמפיין, במודעה ממומנת או לעשות שימוש בהמלצה כחלק מפוסט או תוכן אורגני.

 

תחזוקה שוטפת

עבודת הפרסום, המיתוג והשירות צריכה להיות עקבית וזה דורש תחזוקה שוטפת.
פרסמו תוכן מגוון – חדשות שונות (מה חדש בעסק, מה מיקום המוצר/עסק בשוק), קצת “מאחורי הקלעים” של העסק, הגרלות ועוד. היו תגובתיים לגולשים וצרו עניין ושיח מתמיד.

 

שתפו אותנו – באיזו רשת חברתית הייתם בוחרים לקדם את העסק שלכם?

איזה תוכן אורגני הייתם משתפים?

0 0 דירוגים
דירוג המאמר
אהבתי! אפשר לשתף?
Share on Facebook
Share on Twitter
Share on Linkdin
Share on Pinterest
אין מידע זמין
רואה את עצמך בעולם העיצוב?
קורס עיצוב גרפי מקוון - קורס פותח דלתות

שלחו לי בבקשה עלון מידע ופרטים נוספים במייל!

0 0 דירוגים
דירוג המאמר
Subscribe
Notify of
guest
0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments
אולי יעניין אותך:
0
נשמח לשמוע את דעתכם!x
0
    0
    סל הקניות
    סל הקניות ריק

    מכללת ליאן לא תקיים לימודים עד להודעה חדשה (גם לא בזום)

    אנחנו מבקשים לחזק את תלמידינו, עובדינו וסגל המרצים בימים קשים ובלתי נתפסים אלה.
    לבנו עם משפחות הנרצחים, החטופים, הנפגעים והנעדרים.
    המכללה עוצרת בזאת את כלל הפעילות הלימודית והמנהלית. בשל מחסור בעובדים המכללה תיתן מענה לפניות דחופות בלבד.
    כשיתאפשר לחזור לשגרה, המכללה תעשה כמיטב יכולתה לסייע לכלל הלומדים לסיים את הקורסים, ותפנה למשרד החינוך לקבלת הקלות או להשלמות עבור לומדים שנבצר מהם לסיים את הקורסים.