תהליך מיתוג לעסק הוא תהליך בו מייצרים לעסק זהות גרפית אחידה, שפה גרפית, מעצבים לוגו, בונים תיק מותג, ומחליטים מהם הגופנים והצבעים המאפיינים את העסק.
לאחר שהגדרנו את ה”חוקים הגרפיים” של המותג שלנו, אנחנו יכולים להתחיל ולעצב את כל הכלים הגרפיים שיעזרו לעסק להצליח.
האם קיימת תשובה אחת וחד משמעית למה כוללת חבילת מיתוג? התשובה היא לא.
כל תהליך מיתוג נכון של עסק מתחיל באפיון יסודי, הבנת צרכים וקהל יעד.
לפיצרייה שכונתית, צרכים שונים מאשר לעורך דין או מורה לנהיגה, לדוגמה.
שינויים טכנולוגיים, טרנדים ובעצם, המציאות עצמה, גורמים לכך שחבילות המיתוג ישתנו מעסק לעסק ואפילו באותו העסק, בזמנים שונים.
אז איך נדע איך להרכיב את חבילת המיתוג הנכונה?
הדרך הפשוטה ביותר היא לדמיין יום טיפוסי בחיי העסק מצד נותן השירות, ומצד זה שמקבל אותו (הלקוח) ולהבין באיזה מקומות כל אחד מהם פוגש במוצרים הגרפיים שאותם נוכל לעצב.
ניקח לדוגמה סוכן ביטוח:
מגיע בבוקר למשרד, שולח מיילים – נעצב לו חתימה למייל, שולח הצעות מחיר – נעצב לו נייר מכתבים ממותג, לפני יציאה לפגישה הוא רוצה לפרסם בדף הפייסבוק שלו פוסט על תביעה מוצלחת שהסתיימה – נוכל לעצב לו קאבר ותמונת פרופיל, יוצא לפגישה ובסיומה משאיר ללקוח הפוטנציאלי כרטיס ביקור, בדרך חזרה מהפגישה הוא עובר בדואר ושולח מכתבים במעטפה שעיצבנו לו.
לעסק שמוכר מיצי פירות הדרישות יהיו אחרות, מעבר לכרטיס ביקור, נוכל גם לעצב שלט לדוכן, כרטיסיית ניקובים, כוסות ממותגות, מפיות, מנשאים ל-take away, פוסטים לאינסטגרם, פליירים לפרסום העסק, תפריטים וכל מה שתוכלו לחשוב עליו.
ברשימה הבאה נמנה את המוצרים שלרוב נמצא בחבילות מיתוג בסיסיות ואת הגדלים שלהם, אך קחו בחשבון שדברים עלולים להשתנות, ולכן תמיד וודאו זאת אל מול הלקוח ובית הדפוס:
כרטיס ביקור – 5X9 ס”מ
נייר מכתבים – 29.7X21 ס”מ גודל
מעטפה מלבנית – 11X23 ס”מ
רול אפ – 85X200 ס”מ
פנקס קבלות – לרוב 21X14.8 ס”מ גודל A5
גלויה – 10X15 ס”מ
פלייר – לרוב 21X14.8 ס”מ גודל A5
כרזה – 50X70 ס”מ – חצי גליון
70X100 ס”מ גילון מלא
קאבר לפייסבוק – יש להתעדכן – פייסבוק משנים באופן תדיר את גדלי הקאברים. משתנה גם בהתאם לסוג הדף (פרטי, קבוצה וכדומה) – 851X315 פיקסלים
אינסטגרם
פוסט ריבועי 1080X1080 פיקסלים
סטורי 1080X1920 פיקסלים
נקרא